Idea projektu
(CZ) V rámci svého architektonického návrhu jsem vytvořil ubytovací zařízení pro 64 osob na základě jasně stanovených kritérií, která určovala rozměry jednotlivých pokojů. Součástí návrhu jsou také dvě laboratoře s předem určenými rozměry. Dalším požadavkem bylo vybudování spalovny dřeva určené ke spalování nepovedených prototypů, přičemž vzniklé teplo mělo být efektivně využito pro potřeby celého komplexu. Na spalovnu navazuje také parkovací objekt s kapacitou 25 míst. Hlavním architektonickým prvkem návrhu je lávka, která se klene přes celý areál. Její tvar je inspirován proporcemi dinosaura a odkazuje na paleontologické nálezy zkamenělin v oblasti. Tento prvek nejen propojuje jednotlivé části areálu, ale také odráží historický kontext místa. (CZE) V rámci svého architektonického návrhu jsem vytvořil ubytovací zařízení pro 64 osob, jehož koncepce vychází z přesně definovaných kritérií určujících rozměry jednotlivých pokojů. Součástí návrhu jsou rovněž dvě laboratoře s předem stanovenými rozměry. Dalším požadavkem byla realizace spalovny dřeva určené ke spalování nevydařených prototypů, přičemž vzniklé teplo je efektivně využíváno pro potřeby celého areálu. Spalovna je navíc propojena s parkovacím domem o kapacitě 25 míst. Hlavním architektonickým prvkem návrhu je lávka, která protíná celé území. Její tvar je inspirován proporcemi dinosaura, což odkazuje na paleontologické nálezy fosilií v této oblasti. Tento prvek nejen propojuje jednotlivé části areálu, ale zároveň odkazuje na historický kontext lokality.
Popis projektu
(ENG) Při pohledu shora je patrná celková kompozice návrhu. Při vstupu ze západní strany si návštěvníci mohou vybrat, zda půjdou po lávce vedoucí přes laboratoře, jejíž zemní val pomáhá udržovat stabilní vnitřní prostředí, nebo budou pokračovat po cestě směrem k centrálnímu prostoru. Zde najdou kavárnu s terasou s výhledem na okolní přírodu, cvičební prostor a výstavní prostor s ukázkami prototypů domů. Od jižního vchodu se nachází informační centrum a výběr nejzdařilejších návrhů, umístěný před parkovacím objektem s kotelnou. Ubytovací budova, jako hlavní stavba celého návrhu, je umístěna v centrální části pozemku, aby tvořila přirozený uzel pro pohyb chodců. (CZE) Z nadhledu je možné vidět celkovou kompozici návrhu. Při vstupu ze západní strany se návštěvník může rozhodnout, zda půjde přes lávku vedoucí nad laboratořemi, kterým zemní val napomáhá k udržení stabilního vnitřního prostředí, nebo bude pokračovat po cestě do centrálního prostoru. Zde se nachází kavárna s terasou a výhledem na okolní přírodu, tréninkové hřiště a výstavní prostor s prototypy domů. Při vstupu z jižní strany je umístěno informační centrum a výběr těch nejzdařilejších návrhů, za kterými se nachází parkovací dům s kotelnou. Ubytovací budova, jako hlavní objekt celého návrhu, je umístěna v centrální části území - tak, aby vytvářela přirozený uzel pro pohyb lidí.
Technické informace
(ENG) Fasády kombinují skleněné prvky se stínicími žaluziemi. Každá strana reaguje na svou orientaci - na jižní straně jsou umístěny fotovoltaické panely, zatímco na severní straně jsou použita kompaktní okna. Cílem bylo dosáhnout jednoduchého, ale funkčního výrazu. Výpočty potvrdily, že všechny hlavní prostory splňují požadavky na denní světlo a tepelnou pohodu. Díky kompaktnímu tvaru, izolaci, rekuperaci tepla a orientaci má budova nízkou energetickou náročnost. Z hlediska uhlíkové stopy bylo klíčové použití dřevěných panelů, vhodná izolace a efektivní provoz. Výpočty ukazují snížení emisí CO₂ až o 60 % ve srovnání s běžnou výstavbou. (CZE) Fasády kombinují skleněné prvky a stínící lamely. Každá strana reaguje na světové strany - na jihu jsou fotovoltaické panely, na severu kompaktní okna. Cílem bylo dosáhnout jednoduchého, ale funkčního výrazu. Pomocí výpočtu bylo ověřeno, že všechny hlavní prostory splňují nároky na denní osvětlení i tepelný komfort. Díky kompaktní formě, izolaci, rekuperaci a orientaci má budova nízkou energetickou náročnost. Z hlediska uhlíkové stopy byly klíčové dřevěné panely, použití vhodné izolace a efektivní provoz. Výpočty ukazují snížení emisí CO₂ až o 60 % oproti běžné výstavbě.
Tag